Osnovne informacije
Celoletne delavnice naj bi trajale trideset tednov, pri čemer bi vsak teden potekala ena dvourna delavnica, na kateri bi učenci spoznavali različne načine programiranja skozi sklop programov namenjenih za posamezen nivo.
Trideset tednov delavnice je razdeljenih na pet delov, ki predstavljajo pet različnih programov. Na ta način vsak program učenci spoznavajo šest tednov preden nadaljujejo z naslednjim programom.
Pred izvajanjem vsake delavnice programiranja se bodo učenci seznanili z eno izmed različnih tem iz stani podeželja. Tema podeželja, ki bo predstavljena pred posamezno delavnico je dopisana pod učnim programom tistega dne.
Za raziskovalni nivo je predviden sledeč program za posamezen dan določenega dela delavnice. Kot zadnji sklop pa sta združena dva programa in to Micro:bit in Expeditions-VR.
Program delavnice
Code.org
- Tečaj 3: Computational Thinking (str. 179), Maze (str. 187), Artist (str. 189), Functional Suncatchers (str. 191)
- Code – Courses 1 – 4
- Tema predstavitve podeželja: Ekosistemi
- Tečaj 3: Artist: Functions (str. 201), Bee: Functions (str. 203), Bee: Conditionals (str. 204), Maze: Conditionals (str. 206)
- Code – Courses 1 – 4
- Tema predstavitve podeželja: Kranjska čebela
- Tečaj 3: Songwriting (str. 208), Real-Life Algorithms (str. 217), Artist: Nested Loops (str. 223), Farmer: While Loops (str. 224)
- Code – Courses 1 – 4
- Tema predstavitve podeželja: Čebelarstvo
- Tečaj 3: Bee: Nested Loops (str. 226), Bee: Debugging (str. 227), Bounce (str. 229), Play Lab: Create a Story (str. 231)
- Code – Courses 1 – 4
- Tema predstavitve podeželja: Medovite rastline
- Tečaj 3: Play Lab: Create a Game (str. 233), Internet (str. 235), Crowdsourcing (str. 248), Digital Citizenship (str. 254)
- Code – Courses 1 – 4
- Tema predstavitve podeželja: Biodiverziteta
- Tečaj 3: Artist: Patterns, Pisanje igre Flappy bird: https://studio.code.org/flappy/1 , Predstavitev možnosti nadaljevanja na App Lab: https://code.org/educate/applab
- Code – Courses 1 – 4
- Tema predstavitve podeželja: Gozd
Dodatna povezava za Code.org: https://studio.code.org/
Stencyl
- Naredimo prvo igro: namestitev programa, izgradnja scene, dodajanje ukaza gibanja, dodajanje dogodka uničenja nasprotnika
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
Učni načrt.txt - Tema predstavitve podeželja: Turizem na podeželju
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
- Logično razmišljanje: spoznavanje “Logic Designer” programskega okolja, načini kontrole premikanja junaka, kontrola prehoda junaka iz vidnega zaslona
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
Učni načrt.txt - Tema predstavitve podeželja: Obnovljivi viri energije na splošno (OVE)
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
- Dogodki: notranji/zunanji dogodki, seznanitev s spremenljivkami in koordinatnim sistemom zaslona, izdelava semaforja rezultatov in časovnika
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
Učni načrt.txt - Tema predstavitve podeželja: Energija sonca
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
- Globalne in lokalne spremenljivke: delitev atributov vezanih na junaka ali celo igro, dodajanje lokalnih atributov, načini spreminjanja hitrosti junaka
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
Učni načrt.txt - Tema predstavitve podeželja: Energija vetra
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
- Umetna inteligenca: prirediti obnašanje posameznim akterjem, preklapljanje med stanji v igri, določanje lastnosti lika na obnašanje glede na okolico
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
Učni načrt.txt - Tema predstavitve podeželja: Energija vode
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
- Ustvarjanje novih objektov med igro: ustvarjanje in prikaz streljanja, omejitev števila nabojev, dodajanje zvoka, štetje življenj lika. Izdelava igre po lastni zamisli.
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
Učni načrt.txt - Tema predstavitve podeželja: Biomasa
- Stencyl, vaje za začetnnike.docx
MIT App Inventor
- Uvod v programsko okolje. Aplikacija “TalkToMePart1”.
- TalkToMePart1.pdf
- Tema predstavitve podeželja: Geotermalna energija
- Aplikacija “TalkToMePart2”.
- TalkToMePart2.pdf
- Tema predstavitve podeželja: Fosilna goriva
- Aplikacija “BallBounce”.
- BallBounce.pdf
- Tema predstavitve podeželja: Zakaj spodbujati lokalno
- Aplikacija “DigitalDoodle”.
- DigitalDoodle.pdf
- Tema predstavitve podeželja: Kmetijstvo nekoč
- Ustvarjanje aplikacije, ki vozi robota (Lego Mindstorms), s pomočjo tablice ali telefona. Z nagibanjem telefona določati smer gibanja.
- LEGOEV3Tutorial
- Tema predstavitve podeželja: Osnove o agrikultutri
- Izdelava lastne aplikacije.
- Tema predstavitve podeželja: Živinoreja
Dodatna povezava za MIT App Inventor: http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/beginner-videos.html
Python
- Uvod v Python: predstavitev osnovnih logičnih in matematičnih operatorjev, funkcija print, predstavitev zanke for range
- Ten Python lessons – 7_1python.ppt
- Tema predstavitve podeželja: Poljedelstvo
- Uporaba format z fukcijo print, uporaba While zanka, spremenljivke, string, seznanitev s funkcijo
- Ten Python lessons – 7_2python.ppt
- Tema predstavitve podeželja: Vrtnarstvo
- Uporaba if stavka, osnova uporaba modula random, lastnosti seznamov.
- Ten Python lessons – 7_3python.ppt
- Tema predstavitve podeželja: Vinogradništvo
- Nadaljevanje uporabe modula random, indexiranje v seznamih, izdelava igre meta kocke
- Ten Python lessons – 7_5python.ppt
- Tema predstavitve podeželja: Sadjarstvo
- Predstavitev in uporaba modula Želva (turtle), namenjenega risanja po platnu z osnimi gibi čopiča
- Ten Python lessons – 7_6python.ppt
- Tema predstavitve podeželja: Sonaravno kmetovanje
- Naloge za razvijanje algoritmičnega mišljenja, seznanitev s funkcijo insertion, menjava elementov z indeksiranjem
- Ten Python lessons – 7_8python.ppt
- Tema predstavitve podeželja: Slovenske sorte sadnega drevja
Micro:bit
- Uvod v programsko okolje. Setup. Fortune teller game.
- Uvod v programsko opremo.pdf
Fortune teller.pdf - Tema predstavitve podeželja: Slovenske sorte vrtnarskih in poljedelskih rastlin
- Uvod v programsko opremo.pdf
- Hot potato game. Racing game.
- Hot Potato Game.pdf
Racing Game.pdf - Tema predstavitve podeželja: Slovenske vrste farmnih živali
- Hot Potato Game.pdf
- Secret code. Make a micro:monster.
- Secret code
Micro Monster BASIC.pdf - Tema predstavitve podeželja: Gozdne živali
- Secret code
- Make a micro:bot. Make a micro:monster (advanced).
- Micro_bot.pdf
Micro Monster NAPREDNO.pdf - Tema predstavitve podeželja: Koristni organizmi
- Micro_bot.pdf
Expeditions-VR
- Navodila za izdelavo VR očal in načrt VR očal.
- manufacturing-guidelines.pdf
- Tema predstavitve podeželja: Kaj so zavarovana območja
- Zbrane so zastonjske expedicije. Učitelj izbere sam (predlog: Chernobyl, Climate change). Drugi link je poročilo o izdelavi in uporabi VR očal pri projektu v slovenski šoli.
- ekspedicije
projekt v slovenski šoli - Tema predstavitve podeželja: Zavarovana območja v Sloveniji
- ekspedicije